AliExpress i Alibaba

Alibaba je postala jedna od najvećih kompanija u svetu sa tržišnim kapitalom od preko 160 milijardi dolara i sa godišnjim prodajama koje dostižu do 15 milijardi dolara. Zbog ovoga je osnivač Alibaba-e Jack Ma, koji je osnovao Alibaba Grupu i Internet stranicu 1999. i danas poseduje blizu 9% Alibaba Grupe, postao jedan od najbogatijih ljudi na svetu sa bogatstvom koje se procenjuje na oko 28 milijardi dolara.

Alibaba

Alibaba je počela kao mali sajt, koji je pokušao da poveže kineske biznismene i proizvođače sa njihovim mušterijama u Kini i inostranstvu. Osnovao ga je Jack Ma i još 17 ljudi koji su mu pomogli da ostvari svoju viziju tako što su investirali u Alibaba-u. nakon pokretanja njihovog prvog tržišta, oni su uspeli da privuku sve više investitora, koji su im pomogli da se razviju, i samo nakon dve godine Alibaba.com je imao svoju prvu profitabilnu godinu. Od tada se Alibaba Grupa razvila u najveću e-trgovinsku kompaniju u Kini koja rukovodi sa više manjih poslova, na primer Alibaba.com, AliExpress.com, AlyPay, kineski Yahoo! i mnogi drugi. Procenjeni broj korisnika zbirno sa svim manjim kompanijama koje poseduje Alibaba Grupa iznosi oko 434 miliona sa preko 36 hiljada zaposlenih, koji uspevaju da obave blizu 9 million porudžbina godišnje. Povrh svega toga, prihod Alibaba-e u 2015. je bio blizu 14 milijardi američkih dolara, što je ogroman dobitak za kompaniju, koja je nastala u stanu Jacka Ma-a sa početnom investicijom od nešto malo više od 73 dolara.

AliExpress

Nakon uspeha Alibaba.com, Jack Ma i Alibaba Grupa su počeli sa širenjem i osnovali su više manjih e-trgovinskih sajtova kao što su Taobao, Alipay, Taobao Mall i drugi poslovni poduhvati, uključujući i AliExpress.com 2010. Sajt je počeo sa radom u aprilu 2010. i bio je namenjen kineskim trgovcima kako bi se oni direktno povezali sa mušterijama u Kini i svetu. A od kada je AliExpress počeo sa radom, on je postao jedno od najpopularnijih globalnih potrošačkih tržišta kao što su kineski Amazon ili kineski eBay. Ova trgovinska platforma je namenjena pojedinačnim potrošačima širom sveta od Kine do SAD, Rusije, VB i stotine drugih zemalja; a omogućava kupcima da preskoče posrednike i kupe svoje proizvode direktno od proizvođača i distributera.

Svake godine AliExpress donosi oko 200 miliona dolara, koji, iako je mali iznos u poređenju sa ukupnim prihodima Alibaba Grupe, je ipak od velikog značaja za celu kompaniju, koja nije čak ni 10 godina stara. AliExpress sajt sam po sebi je usmeren prema globalnim potrošačima, nudeći u ponudi stranice na ruskom, portugalskom, španskom i francuskom jeziku pored engleskog, I nudi odabir jedne od 19 različitih valuta kojom će biti prikazane cene proizvoda. Povrh svega toga, postoji preko 200 različitih zemalja i teritorija koje ljudi mogu da izaberu kao svoje odredište za dostavu, što će im omogućiti da vide metode isporuke i cene koje su dostupne za izabranu lokaciju. Tako da nije čudo da je više od 60% od svih AliExpress porudžbina izvršeno van Kine.

Izbor proizvoda preko AliExpress-a je takođe neverovatan, jer možete odabrati od preko 100 miliona različitih proizvoda koji su nabrojani u 13 različitih kategorija i u mnogim podkategorijama. A pošto AliExpress nudi isporuku na više od 200 različitih lokacija širom sveta, u osnovi svako može da koristi AliExpress da kupi različite stvari i da mu budu dostavljene na kućnu adresu ili u lokalnoj pošti.

Jednu stvar uvek morate imati na umu kada je u pitanju AliExpres, a to je da oni sami po sebi ne prodaju ništa, jer je AlibabaGrupa samo napravila i održava onlajn platformu za prodavce i mušterije. Kada god kupite nešto od AliExpress-a, vi zapravo kupujete proizvod od prodavca koji ga nudi, a ne od Alibaba Grupe. Dakle, u osnovi, Alibaba Grupa je samo napravila infrastrukturu za kineske proizvođače i mušterije iz bukvalno bilo koje zemlje na svetu, i povezala ih kako bi poslovali. Srećom, ova infrastruktura ne uključuje stvari kao što su zaštita potrošača, povraćaje novca, zamrzavanje novca sve dok porudžbina nije dostavljena i verifikovana od strane prodavca, pored već pomenutog AliExpress.com sajta, jer AliExpress ima za cilj da pruži svojim mušterijama najbezbednije moguće iskustvo prilikom kupovine.

Možemo samo da pretpostavimo gde će Alibaba i AliExpress otići u budućnosti, ali, jer se polje e-trgovine tek razvija, pretpostavljamo svetlu i veoma profitabilnu budućnost i za Alibaba Grupu kao celinu i njen AliExpress poduhvat potrošačkog tržišta. Ako se uzme u obzir i činjenica da je Alibaba počeo sa organizovanjem stvari koja se zove “11/11 Globalni Trgovinski Festival” koji je dan kupovine sličan “Crnom petku” gde jednog dana Alibaba Group nudi fenomenalne popuste, kupone i druge bonuse u svojim maloprodajama, i ukupno 14.3 milijardi u prodajama prošle godine tokom ovog festivala, nećemo biti iznenađeni da u narednih nekoliko godina Alibaba i AliExpress nadmaše onlajn trgovinske gigante kao što su Amazon i Ebay i postanu najpopularnije mesto za trgovinu sa bilo koje destinacije.