AliExpress pravila kupovine

header-default

Iznuđivanje podataka o rezultatima

Zabranjeno je kupcima da prete prodavcima da će ostaviti loše kritike ukoliko proizvod koji dobiju nije u skladu sa njihovim očekivanjima ili nije isti kao u opisu na stranici proizvoda. Takođe je zabranjeno tražiti popuste, kupone ili druge povoljnosti, u zamenu za dobru kritiku, ili iznuđivati bilo koje dodatne proizvode ili kompenzacije obećavajući da ćete ostaviti ocenu sa pet zvezdica. Ovo se smatra zloupotrebom sistema za ostavljanje komentara, a zato je i kažnjivo u okviru AliExpress sistema. Ukoliko imate bilo kakav problem sa porudžbinom ili prodavcem, treba da idete zvaničnim kanalima i da ili otvorite diskusiju ili kontaktirate AliExpress, a ne da se žalite u odeljku za ostavljanje komentara/kritike.

Takođe se pobrinite da pratite ove smernice uslova kupovine, jer će u suprotnom Vaš kometar biti izbrisan, AliExpress može da poništi Vašu privilegiju u kupovanju pa čak i da Vam izbriše nalog, u tom slučaju process kupovine preko AliEpress više neće biti prijatan za Vas.

Zlonamerna upotreba programa za zaštitu kupovine

Ukoliko naiđete na bilo koji problem u vezi sa Vašom porudžbinom, AliExpress sajtom ili bilo koji drugim vidom Vašeg iskustva u kupovanju, treba odmah da kontaktirate zaposlene u AliExpress-u. AliExpress zabranjuje kupcima da počinju žalbu protiv prodavca:

  • laganjem da nisu primili proizvod, kada u stvarnosti jesu;
  • laganjem o stanju proizvoda;
  • laganjem o tome koji proizvod je primljen;
  • tvrdnjom da nisu primili povraćaj novca, kada je povraćaj novca zapravo isplaćen.

Dakle, ukoliko imate bilo kakvih problema sa Vašim povraćajem novca ili bilo kojim drugim vidom kupac-prodavac komunikacije, pobrinite se da to rešite tako što ćete kontaktirati AliExpress. Zbog toga što ako AliExpress detektuje da kupac zlonamerno koristi svoje privilegije, npr., iznuđuje dodatan novac od prodavca, traži od njega da mu pošalje dodatne proizvode ili pokreće raspravu samo da se osveti prodavcu, kupac se može suočiti sa ozbiljnim posledicama.

Uslovi komunikacije kupovine

Komunikacija između prodavca i kupca u AliExpress-u je veoma podržana, jer u mnogo slučajeva se problemi između dve strane reše bez pokretanja rasprave ili kontaktiranja zaposlenih u AliExpress-u. Ali ne možete da koristite komunikacijske kanale, bez obzira da li su to AliExpress ćaskanja ili ponuđeni e-mail, ukoliko:

      • spamujete drugu stranu ili šaljete neprimerene poruke;
      • pretite;
      • vređate ili povređujete drugu osobu;
      • kupujete ili prodjete stvari koje se ne nalaze na AliExpress sajtu.

Komunikacijska platform koju nudi AliExpress je namenjena samo komuniciranju vezanom za kupovinu ili prodaju proizvoda i temema u vezi ovih radnji, dakle, komunikacija u vezi bilo koje druge teme može da prouzrokuje disciplinsku akciju od strane AliExpress-a, kao npr. ukidanje određenih privilegija.

Navedene kupovine

Navedene kupovine su one kupovine koje se vrše kako bi se povećao rejting prodavca, njegov rank ili sveukupan iznos proizvoda koje je prodavac prodao. A pošto je ovo nepravedan i nelegalan način da budete ispred drugih prodavaca, ovi tipovi kupovine nisu dozvoljeni. Ovo uključuje navedene kupovine od strane prijatelja ili članova porodiceprodavca ili kreiranje više lažnih naloga kako bi se izvršila kupovina jednog proizvoda. Ukoliko se ove navedene kupovine primate, AliExpress zadržava pravo da prodavca kazni odgovarajućom merom i kaznom.

Manipulacija sa komentarima

Fidbek (eng. feedback) je rangiranje proizvoda ili komentarisanje istog, tj. kupci ostavljaju ovo nakon što su primili svoj proizvod, a bilo koja manipulacija sa ovim odeljkom AliExpress-a je zabranjena i smatra se zloupotrebom. Manipulisanje fidbekom uključuje:

      • ostavljanje fidbeka samo da unapredite ili pogoršate prodavčevu reputaciju ili rangiranje jednog ili više proizvoda;
      • kupovanje jednog istog proizvoda više puta za redom i ostavljanje dobih ili loših komentara svakog puta, kako biste povećali ili smanjili rejting nekog prodavca;
      • nuđenje novca kako bi neko ostavio dobar komentar;
      • kreiranje više AliExpress naloga kako biste ostavljali kritike i na taj način veštački manipulisali rejtingom prodavca.

Pobrinite se da se ponašate u skladu sa ovim pravilima za ostavljanje fidbeka u AliExpress-u jer Fidbek odeljak postoji da bi kupci izabrali najbolje proizvode, ne da kupci ostvare više prodaja. A bilo koja primećena zloupotreba sa komentarima će biti kažnjena.

Neplaćene porudžbine

I na kraju, AliExpress takođe ima strogu politiku po pitanju neplaćenih porudžbina. Svaki kupac ima 20 dana da plati svoju porudžbinu od trenutka kada su poručili proizvod klikom na “Kupi Sada”. I iako AliExpress daje vremena svojim kupcima da obrade svoja plaćanja za poručene proizvode, neuspela ponavljanja plaćanja porudžbina, nakon što ste se odlučili da kupite nešto, mogu da dovedu do toga da AliExpress suspenduje Vaše privilegije kupovanja ili da Vam izbriše nalog.